Un buen ejemplo de esta discusión
es la gran pantalla táctil a color de 17 pulgadas del Tesla Model S. Al
principio fue una auténtica revolución y ahora han surgido detractores con
opiniones negativas respecto a la pantalla.
Los defensores de esta tecnología
alegan la facilidad de controlar prácticamente todo desde la pantalla (incluso
con nuestra voz), climatizador, GPS, radio, teléfono, etc.
Según los
detractores la pantalla sirve de distracción al conductor, además de no
estar en el campo de visión de la carretera, ser culpable de deslumbramientos y
carecer de referencias táctiles para buscar botones sin tener que apartar la
vista de la carretera.
Sea cual sea nuestra opinión, no
podemos negar como los avances en el sector hacen que nos transportemos hacia
un utópico futuro de vehículos vestidos como naves espaciales.
This month we are talking about pros and cons of touchscreens. Different
opinions that are generated as a result of this new technology that can be an
amazing advance or, on the contrary, a deadly driving distraction.
A good example of this discussion is the big color touchscreen 17-inch we
can find in Tesla Model S. At first, it was a revolution and now there are opponents
with negative opinions about the screen.
Defenders of this technology argue the facility to control everything
from the screen (even with our voice), climate control, GPS, radio, phone, etc.
And according to critics, the screen is a distraction for the driver, in
addition to not being in driver’s view of the road, is guilty of
glare and lacks the tactile references to find buttons without having to look
away from the road.
Whatever our opinion, we cannot deny that these advances inindustry take
us to a utopian future of vehicles dressed like spaceships.
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